در هنگام خرید فرش باید به چه نکاتی توجه کنیم؟ عوامل تعیین کننده قیمت فرش کدامند ؟ چگونه اصل یا تقلبی بودن فرش را تشخیص دهیم؟

اگر شما قصد خرید فرش برای منزلتان را دارید پیشنهاد می‌کنیم ابتدا این مطلب را بخوانید تا در نهایت با وجود تنوع بسیار طراحی و نقشه فرش در بازار ...

امروزه با توجه به وجود کالاهایی با سطوح کیفی مختلف در بازار، کسب آگاهی لازم قبل از خرید و آشایی با جوانب بازار از اهمیت بسزایی برخوردار است و لازمه یک خرید موفق به شمار می رود. خرید فرش ماشینی نیز از این مهم مستثنی نیست.

کسب آگاهی های لازم در هنگام خرید فرش، راه شما را برای یک خرید خوب و لذت بخش هموار خواهد کرد و کمک خواهد نمود تا بر مبنای ایده دکوراسیونی که دارید و بودجه ای که برای فرش منزلتان در نظر گرفته اید، فرشی مناسب را تهیه نمایید. در این بخش سعی کرده ایم آنچه را که شما هنگام خرید فرش بدان نیاز دارید بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.


راهنمای خرید فرش ماشینی

در زمان خرید فرش ماشینی، مانند هر فرش دیگری، باید به دو عامل شانه و تراکم توجه کرد.
به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرش‌های ماشینی با توجه به قیمت مناسب و کیفیت مطلوبشان جای خود را در بین افراد پیدا کرده اند و در سال‌های اخیر جایگزین مناسبی برای فرش‌های دستباف شده اند که انتخاب و خرید را با مشکل مواجه کرده است.
  بهترین فرش ماشینی رتبه بندی فرش های ماشینی گرانترین فرش ماشینی ایران فرش آرتامیس مشهد نکات مهم در خرید فرش ماشینیبهترین فرش ماشینی کاشان برندهای فرش ماشینی ایرانی بهترین مکان برای خرید فرش ماشینیفرش ماشینی خوب چیه مشخصات فرش ماشینی خوب فرش ماشینی خوب چی بخرم راهنمای خرید فرش دستباف بهترین نخ فرش بازار فرش مشهد فرش مشهد 500شانه فرش ماشینی ایرانیfarsh negin mashhad فرش کودک کارخانه فرش کاشان محصولات قالی سلیمان خرید اینترنتی قالی سلیمان نمایندگی قالی سلیمان 
خرید و انتخاب فرش ماشینی خوب و مناسب نیازمند توجه به نکات و فاکتور‌هایی است که باید حتما مدنظر قرار داده شود. برای مثال در بازار، پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین فرش ماشینی، فرشی است که با رنگ اکریلیک تهیه شده باشد.
 
راهنمای انتخاب فرش ماشینی

در این نوع فرش، از الیافی به کار رفته که بسیار شبیه پشم هستند و به همین جهت این نوع فرش نرمی خاصی دارد، همچنین، فرش اکریلیک، از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار است.
فرش اکریلیک، بر اثر رطوبت یا شستن یا آفتاب خوردن چندان تغییری نمی‌کند و به اصطلاح آب نمی‌رود. اما در انواع دیگر فرش ماشینی که با الیاف مخلوط اکریلیک و پلی پروپلین یا صد در صد پلی پروپیلن بافته شده اند، این نکته دیده نمی‌شود.

فرش چند شانه بخریم ؟

به عبارت دیگر، فرش‌هایی که در آنها اکریلیک و پلی پروپیلن و یا صد در صد پلی پروپیلن به کار رفته شده باشد، ماندگاری پایین‌تر داشته و مقاومت کمتری در برابر آب و آفتاب از خود نشان می‌دهند.

یکی از دیگر از معایب فرش‌های غیر اکرولیک خالص، این است که قابلیت جذب آلودگی دارند.

- در زمان خرید فرش ماشینی، مانند هر فرش دیگری، باید به دو عامل شانه و تراکم نیز توجه داشته باشیم.

- به تعداد گره‌های رنگ موجود در هر متر عرض فرش شانه گفته می‌شود.

- هر فرش دارای دو تراکم عرضی و طولی است؛ بنابراین وقتی فروشنده می‌گوید این فرش 1000 شانه است، منظورش این است که در هر متر از عرض فرش، 1000 گره رنگ به کار رفته است.

خرید فرش ماشینی مشهد

فاکتور‌هایی که در زمان خرید و انتخاب فرش ماشینی خوب باید مورد توجه قرار دهید:
- برای انتخاب بهترین فرش ماشینی، باید شیوه استفاده از اتاق و نوع کاربرد آن‌را در نظر داشته‌ باشید.

- در زمان خرید فرش ماشینی باید به سبک زندگی‌تان توجه داشته‌باشید، اگر کودکی دارید و یا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید و یا اینکه اعضای خانواده‌تان ورزشکار هستند، بهتر است از طرح‌ها و نقش‌هایی استفاده کنید که شلوغ و تیره هستند و کثیفی را نمایان نمی‌کنند.

- توجه کنید فرش‌های تک رنگ تیره، مانند آبی نفتی، مشکی یا قهوه‌ای مایل به شکلاتی به سادگی لکه‌های روشن و یا دوده‌ها را نمایان می‌کنند و فرش‌هایی که دارای رنگ‌های بسیار روشن هستند، مانند سفید و یا کرم گرد وغبار و جای پا را نشان می‌دهند.

- اگر فرشی را برای محوطه بیرونی خانه می‌خواهید، بهتر است محیط خارج خانه و میزان آلودگی را در نظر بگیرید تا فرش جلوی در کثیف نمایان نشود.

خرید فرش کرمی

پشت فرش ماشینی بهترین تراکم فرش شرکت فرش خوبتشخیص فرش دستباف خوب خصوصیات فرش دستباف خوب قیمت فرش دستباف کاشان مشخصات فنی فرش دستباف بهترین فرش دستباف ایران بهترین برند فرش دستباف قیمت فرش ابریشم 6 متری فرش راهرویی قیمت فرش 500 شانه 12 متری

- محیط داخلی خانه را هم بررسی کنید تا ببینید که بیشتر چه نوع کثیفی شامل آن می‌شود و سپس رنگ فرش را انتخاب کنید.

- اگر فضای کوچکی در خانه دارید و می‌خواهید بزرگ‌تر نمایان شود، بهتر است از فرش‌های ماشینی که دارای رنگ‌های روشن هستند، استفاده کنید.

- توجه کنید که فرش‌های ماشینی که دارای چند رنگ مختلف هستند و یا طرح‌هایی تو در تو دارند، ذرات کوچک، غبار و خاک را کمتر از دیگر فرش‌ها نشان می‌دهند.

- فرش‌های اکریلیک اغلب دارای پرز دهی در چند هفته ابتدایی خرید هستند، اما ادامه پرزدهی پس از این مدت نشانه‌ای بر نامرغوب بودن فرش است.

فرش پلی استر

- در هنگام خرید فرش‌های پلی استری دقت کنید که فرش را پس از مشاهده در رگال فرش فروشی حتما قبل از خرید یک بار هم بر روی زمین پهن کنید و نقش و رنگ آن‌را چک کنید، چون فرش‌های پلی استر به دلیل درخشندگی نخ آن دارای شید‌های رنگی متفاوت از زوایای دید مختلف است؛ بنابراین لازم است آنرا در زیر نور مناسب و مشابه منزل نیز تماشا کنید.